Friday, May 21, 2010

Let's Curse

It is not my nature to whine on my blog. Or use the blog untuk tujuan memaki org. But I started reading Miss Magenta's blog and also Miss Green Apple's. I just realize that you can be two completely different person in real life, and in the blog. You can say everything you want, that you can't say out loud in real life. You can become a bitch that curses everyone. And everytime you're pissed, you can go "Hmm, wait til I blog about this tonight.. Grrr..." Now I understand the joy of cursing about everything, on the blog. Puas ok.. So now I shall start...

--------------------------------------------------------------------------------------

1) Hello sir, who are you to label people 'pervert', when you can't even give proper justification of using that word to label a person. And you had the guts to be judgmental about me and the way I dress, by saying, "Kalau I ada gf, mestila I tak suka dia pakai seksi-seksi, dedah-dedah. Ye la, aurat kan." Dude, fikir dulu sebelum berkata-kata. Adakah kau layak membangkitkan isu-isu sedemikian? I don't mind if you want to say things like that to me, if the person talking is a person yang sangat patuh pada ajaran agama. I admit, saya mmg jahil. What I do is one thing, but the way you say it, you're not only judging me for wearing revealing outfits, but you are also judging my bf for allowing me to wear those clothes in public. Yes, I put on my hot pants, tank tops, swimsuit, bikini and what not. But just because you don't do it, or rather, you don't allow your partner to do it, you are somehow a better person, and you get to judge me? This keeps reminding me of Miss Magenta's entry about the holier-than-thou concept. Saya keji kerana pakai seksi-seksi, dan bf saya keji kerana membenarkan gf-nya berpakaian sedemikian di khalayak ramai dan membenarkan orang ramai melihat "aurat" gf-nya. I don't mind even one bit if you just say you don't like your gf wearing those kind of outfit. I get it, I understand. In fact dah ramai pon my guy friends cakap macam tu. I wasn't the least offended. Masing-masing punya preference lah. Mungkin boleh kata tak manis orang pandang, sebab kita hidup komuniti Melayu, saya fahamlah kalau awak concerned pasal tatasusila. Tapi tak payah lah cerita pasal aurat. Saya tahu saya jahil dan saya tak pernah sekali-kali menyentuh tentang agama, atau hal hukum-hakam dalam perbualan atau argument. Bagi saya, saya tidak layak. Tapi kalau dah nak ungkit pasal aurat dengan saya, fikirlah pasal diri sendiri dulu. Nak aku ungkit pasal hukum meninggalkan solat? Atau apa hukumnya tidur sekatil dgn perempuan yang bukan muhrim? Sebab aku tau terang dan nyata kau memang tak ambil peduli apa hukumnya yang dua ini, sebab terang-terang kau memang buat. Jangan cakap "Sudahlah, kau pun sama buat." Tak payah cakap macam tu. Saya tak pernah judge atau bangkitkan isu-isu ini sebab saya tahu dimana saya. Dan saya tak pernah terlintas langsung untuk bercerita tentang hukum-hukum agama. Tetapi apabila anda bangkitkan isu agama dan hukum sedangkan anda sendiri perkara yang saya kira jauh lebih berat dari aurat pun tunggang terbalik, anda trigger saya untuk bangkitkan isu solat dan tidur sekatil dengan perempuan itu. Dan itu, saya tujukan khas buat anda, kerana saya tak pernah kesah kan rakan-rakan yang lain buat apa jua dengan hidup mereka. Itu hak mereka. Saya tak campur. Jangan fikir anda lebih baik dari orang lain kerana ini atau itu.

"Aku buat itu ini pon, at least aku pakai tudung."

"Aku buat benda-benda yang macam ni pon, at least aku tak biar awek aku pakai dedah-dedah macam tu."

"Aku togak arak pon, at least aku jaga family, anak bini aku elok-elok."

Eh, helo. Dah tau awak pon sama buat benda-benda jahil jugak, tak payah la nak judge orang lain yang konon-kononnye lebih teruk dari awak. Kita tak tau isi hati orang, tak tau ibadatnya macam mana. Let God do the judging boleh tak? Tak payah nak judge dan menghukum sesama sendiri. Tak layak pon.



2) You are nobody, bukan kawan baik pon, setakat kenal masa sekolah, ada hati nak cakap dengan bf saya, "Oh ko skarang dengan Sarah ke skarg? Dia tu ko kene ajar-ajar sikit tu." Nasib baik bf saya sudah bagi pandangan maut seraya berkata "Kau apahal??" Dah ambik terus terpisat-pisat nak balik. Hoi, kau tu bagus sangat lah? Gf ko tu mulia sangat lah? Sesuka hati cakap macam tu pasal gf orang. Define baik. Please. Define mulia. Tak pakai dedah-dedah, cakap suara antara keluar dengan tak, tapi perangai macam iblis, mulia? Bila berdepan malu-malu, makan pun ayu, tapi bila bergaduh boleh maki sampai ungkit nama mak ayah siap cakap tak reti ajar anak, itu ke baik? Yang mak ayah dia tak reti ajar ni jugak la kau menangis ratap pujuk rayu lepas tuh. Nasib baik dia cakap tak nak, pastu dia move on, then jadi bf aku. Haha..Tak kesahlah tak cukup ajaran sampai perlu diajar ke, jahil tak tau agama ke, suka hati kau nak cakap apa, kami happy. Aku doubt orang macam kau bahagia dalam relationship, macam kami ni, kalau mulut pun tak reti jaga, celah mana kau nak bahagia? Itu pon kalau ada orang nak. Yang tertipu dengan ke-ayuan yang dibuat-buat tuh tak tau la aku nak cakap apa. Kesian dia.



3) Lagi satu saya paling tak faham adalah orang yang perasan hot. Kau sampai lewat, kami sekumpulan dah sampai dulu, pastu kau salam the girl yang kau kenal tu sorang je, aku kau buat bodoh, which I still don't mind lagi la. Yang aku ni bangun konon-konon nak salam kau, dah kau buat dek macam aku tak wujud, terus cancel la kan. Boleh pulak kau jeling pandang atas bawah?? Apahal weiii?? Macam kau hot sangat. I am very objective most of the time when it comes to things like this. Kalau orang itu cantik atau hot, saya tetap akan mengaku bahawa dia cantik/hot walaupon saya bencikan perangainya. Tapi masalahnya kau tu tak hot! Takat pakai baby tee tulis "I'm gorgeous" tak payah la. (serious, tak tipu. memang baju dia tulis macam tu) Kau dressing pon macam kampung je ada hati nak pandang aku atas bawah. Aku ni mak aku ajar, nak balik kene salam. Dah aku salam orang lain aku salam lah kau skali. Boleh pulak kau bagi tangan je muka kau pandang tempat lain. Series kau celaka. Memang orang-orang macam kau ni la hidup takde makna, kerja ntah apa-apa, series hidup tak ada pencapaian langsung, tapi perasan je lebih. Sumpah aku tak heran.





Sekian, makian untuk hari ini. Have a good weekend, people!

No comments:

Post a Comment